marți, 23 august 2016

Continutul si caracteristicile pietei de cazare

Datorita specificului sau aparte, de producator si ofertant al unor “produse abstracte”, fara suport material, cazareul si-a creat o piata proprie a serviciilor pe care le furnizeaza, care, desi seamana cu alte forme de existenta a pietei, functioneaza in mod distinct si este determinata de factori specifici.
Desi, intr-o acceptiune foarte generala, se poate spune ca piata de cazare este locul in care se intalnesc si se confrunta cererea cu oferta de produse de cazare, exista o serie de elemente particulare, care amplifica semnificatiile conceptului de piata de cazare. Astfel, in procesul de definire a pietei de cazare este necesar sa se tina cont de urmatoarele elemente:
·         produsul turistic, alcatuit din atractia naturala si antropica si din serviciile care ii determina continutul;
·         firmele de cazare, respectiv cele care au ca obiect de activitate prestarea de servicii care intra in sfera de cuprindere a cazareului;
·         particularitatile consumatorilor de cazare;
·         spatiul geografic si economic in care au loc actele de vanzare-cumparare a serviciilor de cazare;
·         perioada de timp in care se efectueaza prestatia de cazare etc..
Pornind de la aceste elemente care determina continutul pietei de cazare, putem spune ca aceasta se caracterizeaza printr-o serie de particularitati, dintre care
·         este o piata cu finalitate specifica, turistii urmarind procurarea unor satisfactii aparte, proprii acestui sector de activitate;
·         este o piata fragmentata, rezultat al confruntarii dintre oferta extrem de eterogena si cererea determinata de preferintele subiective ale consumatorilor de cazare;
·         este de o complexitate aparte in timp si spatiu, deoarece oferta de cazare este perceputa initial in mod subiectiv, ca o imagine construita in urma unor informatii care circula intre turistii potentiali si efectivi, obiectivandu-se abia in momentul consumului propriu-zis;
·         este o piata pe care actioneaza mai multi decidenti, actul de procurare a unui produs turistic putand fi influentat de o serie intreaga de participanti;
·         prezinta un grad de risc mai ridicat, incertitudinile ofertantilor fiind mai numeroase decat in cazul pietei bunurilor materiale.
Pe baza acestor particularitati, se poate spune ca piata de cazare reprezinta o “... sfera economica de interferenta a intereseler purtatorilor ofertei de cazare, materializata prin productia de cazare, cu cele ale purtatorilor cererii de cazare, materializata prin consum... interferenta transformata prin suprapunere in timp si spatiu a celor doi factori (oferta si cererea)”

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu